maandag 1 januari 2024

Eline’s (verjaardags) kalender januari

Een nieuw jaar begint bij velen met goede voornemens, ik heb geen goede voornemens, nou eentje dan..... eindelijk een begin maken aan de verjaardagskalender van Eline en beginnen we dus met januari 


Het begin was wel even moeilijk want wat moest erop, welke sfeer wilde ik. Natuurlijk ben ik gaan zoeken bij anderen, maar wilde niet hetzelfde en toch stanste ik groene kerstboompjes uit en lag de Arctic beer en het Hert van Marleen op mijn bureau. Zo verstrijkt er dan een hele tijd met stansen en weer opbergen totdat ik besloot om het getekende huisje als uitgangspunt te maken

Ik stanste in de kleuren van de pinguĂŻns het huisje, maar de groene kerstboompjes moesten wijken voor blauwe en vervolgens voor de kleinere uit dezelfde set. Vervolgens ging ik op zoek naar sneeuwvlokjes, die horen wel bij het winterse landschap. De beren van Marleen waren nog nooit uit hun verpakking geweest, dus die kwamen er ook op. En wat nog? Er was nog een lege plek rechts, nog een klein ijsbeertje dan maar? Toch ging ik voor de sneeuwman van Marleen en in zijn hoed, sjaal en knopen komen ook weer de kleuren van de pinguĂŻns terug. En dan begint zich een klein verhaaltje in mijn hoofd af te spelen en schuift alles naar z'n plek. Mama beer wandelt rustig met haar 2 jongen door de sneeuw, terwijl de een lui ligt op de rug van z'n mama is de ander toch wel een beetje bang voor die grote sneeuwpop wat daar staat. De pinguĂŻns komen ook samen eens kijken.
De afwerking kan beginnen. 


Gebruikte materialen:
PB7061 Eline’s Birthday Calendar, COL1503 Eline’s Winter accessories, CR1335 Punch Die Ice Crystals, CR1601 Bears by Marleen, CR1567 Snowman by Marleen, CA3141 Metallic paper Light Blue, CA3104 Snow Paper

Ik heb ook een eigen pagina op Facebook en Instagram waar ik te volgen ben


Geen opmerkingen:

Een reactie posten