zondag 23 juni 2019

Schilderen

Hallo allemaal,


Begin maart werd me al gevraagd of ik voor iemand een kaart kon maken, natuurlijk geen probleem!

Ik vraag dan altijd wat de wensen zijn, kleurstelling en dat soort dingen. Ik kreeg te horen dat de persoon waarvoor de kaart was zelf ook creatief was. Creatief op schilder gebied kijk maar eens op Galerij Louise!



De achtergrond heb ik gemaakt met Distress Inkt, mijn allereerste achtergrond 😱 en, al zeg ik het zelf..... best goed gelukt


Daarna lag de kaart een beetje stil, want hoe nu verder....



Tja, en dan ineens weet je het, of zoals in mijn geval "de fantasie slaat maar weer eens op hol"



Bij iemand die schildert hoort een schilderspalet, maar dat is (nog) niet te vinden in mallen. Dus een plaatje van internet aan onze dochter laten zien, en zij tekent dan gewoon uit de losse hand het na. Op de grootte wat ik wens



Wat nog, oh ja, een kist waar alle materialen in zitten. Dit is formaat luciferdoosje alleen niet met een omhulsel voor te schuiven maar zelf er een klep op gemaakt. Ook de sluiting heb ik zelf van een ijzerdraadje gefreubeld



Zo'n kist moet ook inhoud hebben. Potjes met verf,  kwasten, potje terpentine, doek om je handen aan af te vegen, tubes met verf en een extra palet. Oh ja, en natuurlijk een potlood om een eerste schets te maken



Ik plakte de kist met een punt in het midden van de kaart, zo bleef het "easel" gedeelte goed staan. Potjes verf ernaast en het palet met verf



Op het doek op de schildersezel (die ik overigens ook zelf in elkaar gefreubeld heb) staat een papaver mooi te wezen in het landschap



Dubbel gevouwen zag de kaart er van de zijkant zo uit



Gebruikte materialen:
COL1373 set school slate (gebruikt voor de schildersezel), CR1390 Basic Stitched passe partout rectangle (het doek), LR0586 Build a Tulip, LR0587 Puppy, CS1014 Silhouette woodland, CR1452 Classic Alphabet, PB7056 Eline's Summer Picnic, Distress Inkt: Salty Ocean, Peacock Feathers, Evergreen Bough, Mowed Lawn, Antique Linen, Vintage Photo, Black Soot,
Papier van Papicolor, rietjes, hot glue, prikkertjes, acryl verf, stukje handdoek, kraaltje, aluminium folie én héél veel geduld ☺


De Hobbyzolder is ook te volgen op Facebook en Instagram







4 opmerkingen:

  1. Het kon bijna niet anders dat er na de eerste (gewone)foto nog vele kwamen die steeds specialer werden! Je hebt er een prachtig project van gemaakt!
    Groetjes, Eri

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Echt heel erg gaaf gedaan!! Ontzettend mooi uitgedacht!
    Groetjes Gerlinde

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Whah! Geweldig zeg! Die kaart is een kunstwerk opzich!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wies Waayen-Bos24 juni 2019 om 15:56

    Cecile, bedankt voor de prachtige kaart voor mijn verjaardag, je hebt er veel werk en tijd aan besteed, vooral de kleine details over mijn schilderhobby die erin zijn verwerkt. en de verschillende technieken die je gebruikt hebt maken deze kaart voor mij heel bijzonder.
    Mijn complimenten en veel sucses met je mooie en bijzondere hobby, Groetjes Wies Waayen-Bos

    BeantwoordenVerwijderen