donderdag 13 januari 2022

Een kaartje vol geluk 🍀

Hallo allemaal, 

Vandaag start er een nieuwe challenge bij het Marianne Design Challenge Blog. Anita is deze keer aan de beurt en koos voor een watervalkaart. Dit klinkt moeilijker dan het is

Er zijn filmpjes op YouTube te vinden. Ik heb gebruik gemaakt van het filmpje van Rimmie op het YouTube kanaal van Marianne Design 

Soms kan iemand wel een portie geluk gebruiken, dat lukt wel met deze nieuwe materialen!


Wisten jullie dat er in het Limburgs dialect diverse namen zijn voor het lieveheersbeestje?
Aan de kant van Maastricht zeggen ze 'slivvenierebieske' slivvenier verwijst in dit geval naar onze lieve heer. Gaan we meer naar de kant van Valkenburg zeggen ze 'sjmoutwörmke' en dit wordt dan op verschillende manieren geschreven waarbij ze in de buurt van Gulpen de M vervangen voor de W. In noord Limburg hoor je vaker 'hemelbiësje' alwaar het ook verderop weer anders geschreven wordt. Hebben jullie in jullie dialect ook meerdere benamingen per regio?

Op de 4 vakjes heb ik het 'sjmoutwörmpke' met 'kljè' 😉 gebruikt 

Gebruikte materialen:
CR1537 Slim Line Frames, CR1538 Slim Line Banners, LR0745 Lady Bugs, CR1539 Punch die Lucky, CS1087 Lieve Teksten, PK9174 Springtime 

De Hobbyzolder is ook te volgen op Facebook en Instagram 




4 opmerkingen:

  1. Wow, ik vind je kaart super! En van het Limburgs versta ik niets!
    Groetjes, Eri

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heey Cecile,

    dat is een superleuk gelukskaartje geworden!!! Ik ben wel Limburgs maar daar heb ik maar tot mijn 6de gewoond en die namen zeggen me totaal niks. Ik heb er ook alleen maar de zachte G van overgehouden. Ik weet niet goed uit welke regio dit is (zeeuws misschien) maar ik ben opgegroeid met de benaming pimpampoentje voor lieveheersbeestje en toen ik aantal jaar in Zeeland woonde heb ik wel zwermen gezien van honderden bij elkaar in de duinen.

    Groetjes Femke.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wauw prachtige watervalkaart.
    Groetjes Jackelien

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Schattig! Zo lieve uitstraling met dat lieveheersbeestje. Mooie creatie gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen