vrijdag 1 oktober 2021

Schatten uit de natuur

Hallo allemaal, 

De herfst lijkt nu toch echt begonnen met het frissere weer en de regen. Ik tover mijn raam dan ook om in herfst sferen. Mijn raam is zo'n 3 mtr breed en 1,5 mtr hoog. Toen we verhuisden heb ik een extra gordijnrail laten ophangen en daar kan ik vanalles aanhangen. Ik noem het dan ook mijn "etalage"

Als ik op het eind van de zomer ga wandelen met Bo (onze Golden Retriever) kijk ik rond op zoek naar de schatten van de natuur. Deze hoef je namelijk niet te zoeken maar vindt je vanzelf.  Ik zie dan vanalles en weet dan of ik er iets mee kan of niet

Zo vond ik al een tijdje geleden dit ⬆️ bladeren die ik te drogen heb gelegd en het mos van de grond in een afgesloten bakje om het juist zachter te maken

Aan dit herfst stuk zit niks gekocht. Alles gewoon uit de natuur. Ja, ik weet het de mais pluk ik van de boer, maar als deze, als ik de herfst ga opruimen droog is, wordt hij heerlijk opgegeten door ons konijn 

Een pluim van de mais steekt erbovenuit. De bladeren heb ik met het lijmpistool vastgezet op de takken. Toen kwam ik er tevens achter dat dat lijmpistool erg heet kan worden en heb ik nu een blaar op mijn hand ๐Ÿ™Š

Ook maakte ik dit kabouter dorp op een terracotta schotel. De paddenstoelen heb ik bij het tuincentrum gekocht. Het egeltje jaren geleden ook. De rest is weer vondst uit de natuur.

Oh en dat gestreepte ding onder in beeld dan? ⬇️

Dat is een verlichting die je als stop in een wijnfles kan doen. Het gaat op zonlicht en laat mijn raam nu nรฉt op het zuiden liggen dus met optimale ๐ŸŒž 

Vaak komen de kaboutertjes pas het 's nachts tevoorschijn.  Als het dus helemaal donker is ziet het er zo uit 


Gebruikte materialen:
Stevige (wandel) schoenen, ogen (eventueel met veel fantasie), schatten uit de natuur, dwz: bladeren, eikels, dennenappels, mos, takken.
Optioneel: een hond, maar een persoon zou natuurlijk ook kunnen ๐Ÿคฃ

De Hobbyzolder heeft een eigen Facebook en Instagram pagina. Daar post ik meer dingen op waar ik niet altijd een blog over maak

Zoals dit bijzondere tafereel, dat er gewoon een vlinder op je hand komt zitten

1 opmerking:

  1. Wauw, wat maakte je mooie dingen met je vondsten. Ik vind het hoge stuk erg mooi, prachtig gemaakt! En de schaal met de lichtjes is ook zo schattig. Ja, zo'n lijmpistool wordt heet hรจ? Als ik het kan vermijden, gebruik ik liever wat anders. Ben altijd bang dat ik me brand...
    Groetnis Nynke

    BeantwoordenVerwijderen