zaterdag 13 april 2019

Bloemetjes en bijtjes

Hallo volgers,

Vandaag en morgen is de bijentelling van Nederland Zoemt. We horen of lezen het regelmatig dat er minder bijen zijn.

Op Instagram zag ik een advertentie van Natuurmonumenten dat je een zakje zaad voor wilde bloemen kon bestellen. Dit heb ik gedaan en vandaag lag hij in de bus.




Ik maakte een label met een geborduurde bij, een vlinder en bloemetjes




Vandaag heb ik regelmatig naar buiten gekeken,  maar geen bij gezien. Waarschijnlijk was het ook veels te koud voor de bijen



Geef ook eens een zakje bloemenzaad cadeau, leuk met het label!
Dit label staat in mijn Winkel



In de achtertuin moeten we nog aan de slag. We hebben wel vorig jaar vogel- en insecten huisjes opgehangen. Vorig jaar hadden we al gelijk een nestje met pimpelmeesjes, 




Ook dit jaar zijn de woningen bezet. Boven op het dak wordt gewacht dat ik weer terug naar binnen ga


De Hobbyzolder is ook te volgen op Facebook en Instagram



2 opmerkingen:

  1. Wat heb je dat label mooi gemaakt!
    Hier een nestje van koolmeesjes, virig jaar hadden de pimpelmeesjes het nestkastje bezet.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dit jaar hebben we ook koolmeesjes! Echt leuk is dat, en dan is onze achtertuin nog niet eens klaar

    BeantwoordenVerwijderen