zondag 3 maart 2019

Uitleg bureaukaart

Bij deze een uitwerking van de bureaukaart

Ik zet het op zoals ik hem gemaakt heb.


Een A4 door de helft snijden tot maat 14,8 x 29,8 cm


Vanuit beide kanten rillen op 5 en 10 cm



Vouwen in berg, dal, dal berg (zie foto)



Het strookje is ongeveer 20 cm x 5 cm hoog, dit moet gemeten worden omdat door het rillen en vouwen er een afwijking in kan zitten.
Dit bevestigen aan beide zijkant (zie foto) (De vouw in het strookje hoort niet, dit moet gewoon glad zijn)


Het bureaublad is ongeveer 10 x 7 cm, waar op 2 cm gerild wordt. Maar ook dit, breedte en diepte moet uitgemeten worden. Millimetertje voor millimetertje. Wat ik bij de hoekjes gedaan heb is een heel klein puntje afknippen het past dan mooier in de hoek.


Aan de onderkant plakje een balkje van 14 x 1 cm en rillen aan beide kanten op 2 cm ik heb hem zo opgeplakt dat het balkje iets in het midden zit.



Het blad "leunt" dan op het balkje


De pootjes van de wijze uil houdt het blad geklemd.


Om de kaart in te klappen duw je de achterwand iets naar buiten zodat het blad onder de pootjes uitkomt, dan kun je hem omhoog klappen en de kaart naar links of rechts vouwen.
Bij het uitklappen zorg je ervoor dat het blad weer klem komt te zitten tussen de pootjes en de balkjes.



Bij de kaart met de wijze uil heb ik eerst het strookje geplakt en daarna het dessinpapier. Bij de 2e heb ik eerst het designpapier geplakt daarna het strookje met daarop weer designpapier, dan krijg je een soort lambrisering effect. Ook heb ik geprobeerd om het "behang" te laten doorlopen op de 4 panelen.




En dicht gevouwen past hij dus gewoon in een envelop van 22 x 15,5 cm

Succes!

Hobbygroetjes Cecile


P.s. iets niet duidelijk? Gewoon vragen!

3 opmerkingen:

  1. Ow wat is dit gaaf! Bedankt voor de uitleg, ga ik zeker eens namaken, heb ook die typemachine. Wat een leuk idee, top! Groetjes Ela

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat geweldig leuk! Die zal ik ook eens uitproberen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dank je wel voor het patroon en uitleg, ga de kaart zeken proberen te maken
    groetjes Carla

    BeantwoordenVerwijderen