woensdag 2 juni 2021

Fietstocht

Hallo volgers,

Geen kaart op mijn blog vandaag maar een verslagje en foto's van onze fietstocht van vandaag
We wonen vlakbij de Belgische grens, dus als we gaan fietsen kiezen we (bijna) altijd voor een route die ook door België gaat

Onderweg stop ik dan graag voor een veld met koren en daartussenin bloeiende klaprozen 

Ook voor een muurtje waarop de klokjesbloem bloeit zet ik graag mijn fiets even op de standaard 

Op het smalste stukje van Nederland (Illikhoven - Roosteren) zijn we even gestopt voor een terrasje

Bij Ohé en Laak hebben we het voet-fiets veerpontje genomen naar Ophoven - België 

Daar aan de overkant van de Maas is het België 

Aan de andere kant van de Maas fietsen we weer in zuidelijke richting

We komen dan ook langs het kerkje van Heppeneert (bij Maaseik) en steken daar altijd een kaarsje aan bij Onze-lieve-vrouwe van rust

We vervolgen het fietspad langs de Maas

Om dan bij Meeswijk (B) weer met de veerpont de Maas over te steken naar Nederland alwaar het dan voor ons nog 10 minuten fietsen is tot thuis

Dit was een route van ongeveer 45 km




2 opmerkingen:

  1. Heerlijke fietstocht lijkt me! Wij hebben vandaag ook een tochtje erop zitten van zo'n 40 km om Buren heen waar we de auto geparkeerd hadden. Een mooi stuk over de dijk langs de Lek en door allerlei leuke plaatsjes. Da's genieten toch? Groetjes Ela

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie route hebben jullie gefietst, en op leuke fotogenieke plekjes gestopt!
    Groetjes, Eri

    BeantwoordenVerwijderen